Du började på Carnegie Private Banking i våras. Vad har du fokuserat på initialt?
– Mycket har handlat om att skapa förutsättningar för en snabbare och mer kundinriktad utveckling av våra digitala plattformar. Vi är i slutfasen med att samla rätt team samtidigt som vi genomfört flera viktiga förändringar i den underliggande tekniken, vilket skapar förutsättningar för accelererad produktutveckling framåt. Dessutom har jag rent organisatoriskt arbetat med att tech-avdelningen ska komma närmare affären och i högre grad samverka.
Vilka förändringar kan kunderna förvänta sig framåt?
– Fokus ligger på att lyfta fram Carnegies styrkor på ett bättre sätt i våra digitala kanaler, exempelvis vårt unika diskretionära erbjudande, våra populära event och vår topprankade aktieanalys. Redan i år lär vissa framsteg synas, men framför allt lägger vi grunden för ett 2025 då kunderna ska uppleva tydliga förbättringar.
Parallellt pågår utvecklingen av Montrose by Carnegie i banken. Hur förhåller ni er till dem?
– Montrose påverkar oss positivt. De ställer höga krav på tekniken och tar fram moduler och tjänster som även vi kan nyttja. Viktigt att komma ihåg är dock att Montrose är en tjänst för mer transaktionsintensiva kunder, medan vår Private Banking-app vänder sig till ett mer förmöget segment där rådgivaren och en rad kringtjänster är centrala delar i erbjudandet. På så vis är det inte konkurrerande produkter, utan komplementära produkter.
Vad är den långsiktiga visionen?
– På sikt ska vi bli betydligt mer innovativa och tjänsterna mer individanpassade. Ambitionen är att skapa wow-upplevelser för kunderna. Ett viktigt led i det är att få feedback från kunderna. Vad fungerar bra och vad kan bli bättre? Därför tar jag tacksamt emot all feedback på: johan.bouzi@carnegie.se.