Som inloggad får du en överblick över dina kontohändelser och kan se ditt aktuella saldo. Du ser även transaktioner och kan göra uttag till ditt förvalda uttagskonto. Du kan även ändra ditt förvalda uttagskonto.
Inloggning sker med BankID eller mobilt BankID. I andra sammanhang använder du ditt körkort eller ett ID-kort när du ska legitimera dig. På Internet använder du istället ditt BankID. Ditt BankID använder du när du legitimerar dig och när du skriver under eller signerar handlingar elektroniskt på nätet. Ett BankID är lika personligt som ett körkort eller ett vanligt ID-kort. Har du inget BankID skaffar du det via din ordinarie internetbank.
Mobilt BankID kopplas till en smartphone eller surfplatta och används när du ska legitimera dig eller skriva under handlingar elektroniskt. När du väl har installerat Mobilt BankID så kommer dina appar automatiskt att ansluta Mobilt BankID när det behövs. Mobilt BankID kan du aktivera hos din ordinarie internetbank.
Har du problem att logga in med ditt BankID/Mobilt BankID ber vi dig att i första hand kontakta din bank för att verifiera att ditt BankID/Mobilt BankID fungerar som det ska. Om problem trots allt kvarstår kan du kontakta Carnegies kundservice för sparkontot via e-post, sparkonto@carnegie.se, eller telefon 08-604 7600